Tuesday, February 19, 2013

စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေခတ္သစ္ ( ၃ )


အခ်ဳပ္အားၿဖင္႕ဆိုပါကမန္ေနဂ်ာမ်ားအေနၿဖင္႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္မ်ားခ်မွတ္ၿခင္း ( Set Objectives ) ။ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားအားစုစည္းၿခင္း ( Organize ) ၊  စိတ္အားထက္သန္မွဳရ ေအာင္ လွဳံ႕ေဆာ္ စည္းရုံးၿခင္း၊ ဆက္သြယ္ဆက္ဆံၿခင္းမ်ားေဆာင္ရြက္ၿခင္း ( Motivate & Communicate )၊   လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ားအားတိုင္းတာၿခင္း ( Measure ) ၊ ၀န္ထမ္းမ်ားအားဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ၿခင္း ( Develop People )  မ်ားေဆာင္ရြက္ရသည္။ ယင္း မန္္ေနဂ်ာမ်ား၏အဓိကလုပ္ငန္းတာ၀န္ ( ၅ ) ရပ္သည္ ကုမၸဏီတစ္ခု၏ထိပ္တန္းစီမံခန္႕ခြဲသူမ်ားတြင္သာ တာ၀န္ရွိၿခင္းမဟုတ္ပဲ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕မွ စားေသာက္ဆိုင္ေလးတခု၏မန္ေနဂ်ာ၊ ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္၊ Web Hosting ၀န္ေဆာင္မွဳ လုပ္ငန္းမွ ၾကီးၾကပ္သူ၊ ေဒသတြင္းလုပ္ငန္းတခု၏ အေရာင္းနဲ႕ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ေရးမန္ေနဂ်ာအစရွိေ သာ စီမံခန္႕ခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေနရသူအားလံုး၏တာ၀န္ၿဖစ္သည္။
ပံု( ၁.၁ ) တြင္ၿပထားေသာအဓိကလုပ္ငန္းတာ၀န္ ( ၅ ) ရပ္သည္ စီမံခန္႕ခြဲမွဳ၏အဓိကတာ၀န္ၾကီး    ( ၄ ) ရပ္ ၿဖစ္ေသာ Planning ( ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ခ်မွတ္အဆိုပါ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားရရွိရန္ လုုပ္ ေဆာင္ရမည္႕ အခ်က္မ်ားဆံုးၿဖတ္ၿခင္း ၊ Organizing ( လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားႏွင္႕ လူမ်ားအားစုစည္းၿခင္း ) ၊ Leading ( လံွဳ႕ေဆာ္ျခင္းႏွင္႕ ဆက္သြယ္ဆက္ဆံၿခင္း၊ ၀န္ထမ္းမ်ားအားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစၿခင္း ) ႏွင္႕ Controlling (  သတ္မွတ္ဦးတည္ခ်က္မ်ားခ်မွတ္စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုအကဲၿဖတ္ၿခင္း ) တို႕ေအာက္တြင္ပါ ၀င္သည္ ။ အလုပ္၏ အေနအထားေပၚမူတည္ မန္ေနဂ်ာမ်ားသည္ေၿမာက္ၿမားလွစြာေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္ တာမ်ားအား  ေဆာင္ရြက္ၾကရၿခင္းၿဖစ္ေသာ္လည္းလုပ္ငန္းတာ၀န္အားလံုးအားအထက္ေဖာ္ၿပပါေခါင္းစဥ္ ( ၄ ) ခုေအာက္တြင္ ၿပန္စုစည္းႏုိင္သည္။ ထို႕ေၾကာင္႕စီမံခန္႕ခြဲမွဳအားေအာက္ပါအတိုင္း အဓိပၸါယ္ဖြင္႕ဆို ႏိုင္ပါသည္ -
စီမံခန္႕ခြဲမွဳ
စီမံခန္႕ခြဲမွဳဆိုသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္း၏ ရင္းၿမစ္မ်ားအားအသံုးၿပဳ  စီမံခ်က္ေရးဆြဲၿခင္း၊ စုစည္းၿခင္း၊ ဦး ေဆာင္မွဳေပးၿခင္း ႏွင္႕ ထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲၿခင္းတို႕ၿဖင္႕ အဖြဲ႕အစည္း၏ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္အား ထိေရာက္ အက်ိဳးရွိစြာ ေရာက္ရွိ၊ ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿခင္းၿဖစ္သည္။
ယခုအဓိပၸါယ္ဖြင္႕ဆိုခ်က္တြင္ ႏွစ္ပိုင္းပါ၀င္ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ယင္းတို႕မွာ
 ( ၁ ) တာ၀န္ ( ၄ ) ရပ္ၿဖစ္္ေသာစီမံခ်က္ေရးဆြဲၿခင္း၊ စုစည္းၿခင္း၊ ဦးေဆာင္မွဳေပးၿခင္းႏွင္႕ ထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ ကဲ ၿခင္း စသည္႕အခ်က္မ်ားႏွင္႕
 ( ၂ ) အဖြဲ႕အစည္း၏ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတို္င္အားထိေရာက္အက်ိဳးရွိစြာ ေရာက္ရွိ၊ ရရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ၿခင္း ဟူၿဖစ္သည္။
စီမံခန္႕ခြဲမွဳ၏အဓိကအက်ဆံုးၿဖစ္ေသာ လုပ္ငန္းတာ၀န္ ( ၄ ) ရပ္ကိုစတင္ေလ႕လာၾကည္႕ၾကပါစို႕။ အခန္း၏ ေနာက္ပိ္ုင္းတြင္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၏ ထိေရာက္စြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွဳႏွင္႕ စြမ္းေဆာင္ရည္္ေကာင္း မြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွဳမ်ားအၿပင္ မန္ေနဂ်ာမ်ားအတြက္ မိမိတို႕၏လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားအားေအာင္ၿမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏို္င္ရန္ အတြက္ လိုအပ္ေသာက်ြမ္းက်င္မွဳမ်ားႏွင္႕စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဆက္လက္ေဆြးေႏြးသြားမည္ ၿဖစ္သည္ ။
စီမံခန္႕ခြဲမွဳ၏အဓိကတာ၀န္ ( ၄ ) ရပ္
ပံု ( ၁.၂ ) တြင္မန္ေနဂ်ာတစ္ဦးအေနၿဖင္႕ အဖြဲ႕အစည္း၏ရည္မွန္းခ်က္ကိုရရွိႏိုင္ရန္အတြက္ စီမံခ်က္ေရး ဆြဲၿခင္း၊ စုစည္းၿခင္း၊ ဦးေဆာင္မွဳေပးၿခင္း ႏွင္႕ ထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲၿခင္း ဟူသည္႕ လုပ္ငန္းတာ၀န္ ( ၄ ) ရပ္မွ တဆင္႕ အဖဲြ႕အစည္း၏ရင္းၿမစ္မ်ားအားမည္ကဲ႕သို႕အသံုးၿပဳ ေဆာင္ရြက္သြားသင္႕သည္ဆိုသည္႕ လုပ္ ငန္းစဥ္အားေဖာ္ၿပထားပါသည္။ ယခုစာအုပ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ အခန္းမ်ားတြင္ယင္း လုပ္ငန္းတာ၀န္တစ္ခုခ်င္း စီႏွင္႕ သက္ဆို္င္ေသာက်ြမ္းက်င္မွဳမ်ား၊ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားႏွင္႕အတူ မန္ေနဂ်ာမ်ားယင္းလုပ္ငန္းတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္မွဳကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္အေၿခအေနမ်ား၊ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာၿပိဳင္ဆိုင္မွဳမ်ားႏွင္႕ က်င္႕ ၀တ္မ်ားအေၾကာင္းကို ေဖာ္ၿပသြားမည္ၿဖစ္သည္။
Planning ( စီမံခ်က္ေရးဆြဲၿခင္း )
 စီမံခ်က္ေရးဆြဲၿခင္း ( Planning ) ဆိုသည္မွာ  အဖဲြ႕အစည္း၏အနာဂတ္တြင္ၿဖစ္ေစခ်င္ေသာ စြမ္း ေဆာင္ႏုိင္မွဳဆိုင္ရာရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္မ်ားအား ေဖာ္ထုတ္သတ္မွတ္ေပးၿခင္းႏွင္႕ ယင္းရည္မွန္းခ်က္မ်ား ရရွိႏိုင္ရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာရင္းၿမစ္မ်ားအားအသံုးခ်ပံုႏွင္႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားအားသတ္မွတ္ ဆုံး ၿဖတ္ေပးၿခင္းကုိ ဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္သည္။ တနည္းအားၿဖင္႕ စီမံခန္႕ခြဲမွဳဆိုင္ရာစီမံခ်က္ေရးဆြဲ ၿခင္းဆိုသည္မွာ အနာဂတ္တြင္မိမိ၏အဖဲြ႕အစည္းအေနၿဖင္႕မည္သည္႕ေနရာကိုေရာက္ရွိေနရမည္ဆိုၿခင္းႏွင္႕ ယင္း ေနရာ သို႕ေရာက္ေအာင္ မည္သို႕သြားမည္ဆိုၿခင္းၿဖစ္သည္။  ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံခ်က္ေရးဆြဲၿခင္း ဥပမာ တစ္ခု အားေ၀ါ႕ဒစ္စေနကုမၸဏီတြင္ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ယင္းကုမၸဏီ၏စီအီးအိုၿဖစ္ေသာ ေဘာ႔ဘ္အိုင္ဂ်ာ ( Bob Iger ) ႏွင္႕  သူ၏ စီမံခန္႕ခြဲမွဳအဖြဲ႔သည္ ဖရန္ခ်ိဳက္လုပ္ငန္း ( မ်ားၿပားလွတဲ႕စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႕ နယ္ေၿမ ေတြ အၾကားမွာ တန္ဖိုးတစ္ခုဖန္တီးၿခင္းလို႕ အို္င္ဂ်ာက အဓိပၸါယ္ဖြင္႕ပါတယ္ ) မ်ား၏ရင္းၿမစ္မ်ားအားအ လွည္႕က်ဂရုၿပဳမွဳမ်ားႏွင္႕ကုမၸဏီကို ၿပန္လည္ၿပီးဆန္းသစ္သြားရန္ဆံုးၿဖတ္ခဲ႕သည္။ ယိုနတ္ညီအစ္ကိုမ်ား  ဖရန္ခ်ိဳက္လုပ္ငန္း ( Jonas Brothers Franchise ) အတြက္ စုစည္းလုပ္ေဆာင္ေသာ စီမံခ်က္ေရးဆြဲၿခင္း တြင္ ဒစ္စေန ေဟာလီး၀ုဒ္ Records Label မွတဆင္႕ ေဒါင္းလုပ္ဆြဲခြင္႕ေပးၿခင္းႏွင္႕ စီဒီမ်ား ေရာင္းခ်ၿခင္း၊ ဒစ္စေနေရဒီယိုတြင္ပံုမွန္ပါ၀င္ၿခင္း၊ ဟိုက္ပါရီယံဌာနခဲြ ( Hyperion Division ) မွေန စာအုပ္ေပးၿခင္း၊ ကိုယ္ပို္င္ဒစ္စေနခ်န္နယ္တယ္လီဗီးရွင္းရွိဳးပြဲြမ်ားရွိၿခင္း၊ ဒစ္စေနမွရိုက္ကူးေသာ ရုပ္ရွင္မ်ားတြင္ ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ၿခင္း၊ မာခ်န္ဒိုက္ဇင္းဌာန၏ အက္ရွင္ကားမ်ား၊ တီရွပ္မ်ား၊ ေခါင္းအံုးမ်ားအား အၾကိဳက္ တူၿခင္း စသည္တို႕ပါ၀င္သည္။
Organizing
Organizing ဆိုသည္မွာ ပံုမွန္အားၿဖင္႕ Planning ေဆာင္ရြက္ၿပီးေနာက္ေဆာင္ရြက္ရေသာ လုပ္ ငန္းစဥ္တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး အဖြဲ႕အစည္းအေနၿဖင္႕  Plan ကိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ မည္သို႕ၾကိဳးစားေနသည္ကို ထင္ဟပ္ေစသည္။ Organizing တြင္ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားအား သတ္မွတ္ေပးၿခင္း၊ ယင္းလုပ္ငန္းတာ၀န္ မ်ားအား စုေပါင္းၿပီး ဌာနအၿဖစ္ဖဲြ႕စည္းၿခင္း၊ လုပ္ပို္င္ခြင္႕မ်ားခဲြေ၀ေပးၿခင္း၊ ရင္းၿမစ္မ်ားအားအဖြဲ႔အစည္း အ တြင္း စနစ္တက်ေနရာခ်ထားၿခင္းမ်ားပါ၀င္သည္။ မၾကာေသးမီႏွစ္မ်ားက IBM၊ Catholic Church၊ Nokia နဲ႕ FBI ကဲ႕သို႕ေသာ ရွဳပ္ေထြးၾကီးမားသည္႕ အဖဲြ႕အစည္းၾကီးမ်ားသည္ယင္းတို႕၏ေၿပာင္းလဲေနေသာ Plan မ်ားႏွင္႕ကိုက္ညီေအာင္ ဖဲြ႕စည္းပံုၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲၿခင္းမ်ားၿပဳလုပ္ခဲ႕သည္။ MAC, Clinique, Bobbi Brown ကဲ႕သို႕ေသာလူကံု ထံမ်ားအသံုးၿပဳသည္႕အလွကုန္ထုတ္လုပ္ေသာ Este'e Lauder မွမန္ေနဂ်ာမ်ားသည္ အားနည္းေနေသာေစ်းကြက္ထဲတြင္ အေရာင္းပမာဏကိုတိုးၿမွင္႕ႏိုင္ရန္အတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမွဳမ်ားၿပဳ လုပ္ခဲ႕သည္။ Brand Line မ်ား အၾကား Brand တစ္ခုခ်င္းသီးၿခားစီလုပ္ငန္းလည္ပတ္ေနၿခင္းႏွင္႕  အၿခား ေသာ Brand မ်ားႏွင္႕ၿပိဳင္ဆို္္င္ေန ရၿခင္းအတြက္  Brand မ်ားကို သံုးစြဲသူ Segments ႏွင္႕မတူညီေသာ ဌာနခြဲမန္ေနဂ်ာမ်ားအလိုက္ အုပ္စုခြဲၿပီး စုဖြဲ႕ခဲ႕သည္္။
ဦးေဆာင္မွဳေပးၿခင္း ( Leading )
ဦးေဆာင္မွဳေပးၿခင္း ( Leading )ဆိုသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္း၏ ဦးတည္ရည္မွန္းခ်က္ ကိုေရာက္ရွိေစရန္ အ တြက္ ၀န္ထမ္းမ်ားအား အားေပးလွံဳ႕ေဆာ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဦးေဆာင္လႊမ္းမိုးၿခင္းၿဖစ္သည္။ ဦးေဆာင္မွဳေပး ၿခင္း Leading တြင္ တူညီေသာအေလ႕အထ ( Culture ) ႏွင္႕ တန္ဖိုးမ်ားအားဖန္တီးၿခင္း၊ အဖြဲ႕အစည္း အ တြင္းရွိ၀န္ထမ္းမ်ားအားအဖဲြ႕အစည္း၏ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကို ဆက္သြယ္ဆက္ဆံအသိေပးၿခင္း၊ ၀န္ထမ္း မ်ားအား မိမိတို႕အစြမ္းရွိသၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ေစလိုစိတ္ၿဖစ္ေပၚေစၿခင္းတုိ႕ပါ၀င္သည္။ လူတစ္ေယာက္ အေနၿဖင္႕ လူသိမ်ားေသာ အေကာင္းဆံုးမန္ေနဂ်ာႏွင္႕အေကာင္းဆံုးေခါင္းေဆာင္ တၿပိဳင္နက္္တည္း ၿဖစ္ေနရန္မလိုအပ္ပါ။ ကမၻာတစ္၀ွမ္းလံုးတြင္ရွိေသာ လုပ္ငန္းၾကီးငယ္မဟူမွ လူသိမမ်ားလွေသာ မန္ေနဂ်ာ မ်ားသည္လည္း ဌာန၊ အသင္းအဖြဲ႕၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းငယ္မ်ား၊ အက်ိဳးအၿမတ္ကိုဦးတည္ၿခင္းမ ဟုတ္ ေသာအဖဲြ႕အစည္းမ်ားအတြင္းတြင္ အားေကာင္းစြာေခါင္းေဆာင္ႏို္င္ၾကေၾကာင္းကိုေတြ႕ရသည္။ ဥပမာ အားၿဖင္႕ Karakuda သည္ ဟာ၀ါအီမွ Nextel Partner ၏ Nextel Communication ေက်းလက္ ေစ်း ကြက္ဌာနခဲြ၏ ေဒသဆို္င္ရာအေထြေထြမန္ေနဂ်ာၿဖစ္သည္။ သူမသည္ သူမ၏၀န္ထမ္းမ်ားအားအားေပး လွဳ႕ံေဆာ္ ႏိုင္စြမ္းႏွင္႕ Inspire လုပ္ႏုိ္င္စြမ္းမ်ားေၾကာင္႕ ရာထူးကိုရရွိခဲ႕ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ သူမအ တြက္ ၁၅၀ ရာခိုင္ႏွဳန္းအလုပ္လုပ္ေပးၾကသည္ဟု႕ Nextel မွ Executive မ်ားကဆုိသည္။



No comments:

Post a Comment

Hi Welcome