Monday, March 18, 2013

HR လားေဟ႕၀င္ခဲ႕ေလကြယ္ ( ၁၄ )


( ၆ ) Recruitment ျပဳလုပ္ရာတြင္အျခားထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည့္အခ်က္မ်ား
အဲဒီေတာ့ Recruitment လုပ္လို့ရတဲ့နည္းေတြကေတာ့ ဟုတ္ပါျပီ။ Recruitment မွာ တျခားထည့္သြင္း စဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ေတြ မရွိေတာ႕ဘူးလား။ တကယ္ေတာ႕ရိွပါေသးတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
( ၁ ) မိမိရဲ႕ကုမၸဏီဟာ ဘယ္ရာထူးအတြက္ ဘယ္ေနရာအတြက္ ဝန္ထမ္းဘယ္နွစ္ဦးခန္႕ထားဖို႕စီစဥ္ေန တယ္ဆိုတာ ကုမၸဏီမွာရိွတဲ႕ဝန္ထမ္းေတြသိထားေစသင္႕ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ႕ ရံဖန္ရံခါမွာ မိမိကု မၸဏီမွာအလုပ္ေလွ်ာက္ထားခ်င္တဲ႕ပုဂိၢဳလ္ဟာ မိမိကုမၸဏီက ဝန္ထမ္းတစ္ဦးဦးနဲ့ သိကြ်မ္းတဲ႕အတြက္ အဲဒီ ဝန္ထမ္းဆီက သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ စံုစမ္းရယူတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ မိမိဝန္ထမ္းကဘာ မွမေျပာနိုင္ခဲ့ရင္ ကုမၸဏီကို အထင္ေသးသြားတတ္ပါတယ္။
( ၂ ) မိမိကုမၸဏီရဲ့ Frontline ျဖစ္တဲ့ Reception ကို မျဖစ္မေန အသိေပးထားသင့္ပါတယ္။ အဲဒါမွ CV လာတင္တဲ့အခါမွာ Receptionist က လက္ခံထားတာေတြ လိုအပ္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြ စနစ္တက် ေတာင္းေစျခင္းအားျဖင့္ မိမိကုမၸဏီရဲ႕အေပၚမွာ Impression ပိုေကာင္းေစလို့ပါ။ အခုလက္ရိွ ကုမၸဏီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ့ Reception ေကာ၊ ဝန္ထမ္းေတြေကာ ဘယ္သူမွ ဂဃနဏေျဖနိုင္ၾကတာမ်ိဳး မေတြ႕ရပါဘူး။ HRက ပဲေပးမသိတာလား၊ သူတို့ကပဲ မသိဘူးေျပာတာလားေတာ့ ေျပာရခက္ပါတယ္။ တ ကယ္ေတာ့ HR ဆိုတာ HR ဌာနတစ္ခုခုနဲ့ပဲဆိုင္တာမဟုတ္ပဲ ဌာနအားလံုးပူးေပါင္းပါဝင္မွသာလွ်င္ ေအာင္ ျမင္နိုင္တာကို သေဘာမေပါက္ ၾကလို႕လို႕ထင္ပါတယ္။
HR မန္ေနဂ်ာတဦးရဲ့တာဝန္က Recruitment Timeline ကိုေရးဆဲြထားသင္႕ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆို ေတာ့တကယ္လို႕သာ ဝန္ထမ္းေနရာတစ္ခုလစ္လပ္ခဲ႕မယ္ဆိုရင္ လူစားျပန္ရဖို့ ဘယ္ေလာက္ေစာင္႕ ဆိုင္းရမယ္ဆိုတာ သက္ဆိုုင္ရာဌာနေတြရဲ႕မန္ေနဂ်ာေတြ သိေစခ်င္လို႕ပါ။ ဒါမွလည္းအျခားဌာန ေတြဘက္က လိုအပ္သလိုခ်င္႕ခိ်န္ေဆာင္ရြက္နိုင္မွာေပါ့။
ျပီးေတာ့ HR မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ ကဘယ္လိုအခိ်န္မွာ Recruitment ကို လုပ္ရမွာလဲ ။တကယ္တမ္း ေတာ့ HR မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္ဟာ ကိုးကားရမယ့္ Timeline ပါတဲ႔ HR Plan တစ္ခုမရိွဘူးဆိုရင္ သူ႕ သေဘာ နဲ႕ သူ Recruitment လုပ္ခြင္႕မရိွသင္႕ပါဘူး။ ။
သာမန္အားျဖင့္ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ဝန္ထမ္းခန့္ထားဖို့လိုအပ္တဲ့ဌာနရဲ့မန္ေနဂ်ာ ဒါမွမဟုတ္ရင္ တာဝန္ ရိွသူ တစ္ဦးမွ Personal Requisition Form ကို ျဖည့္စြက္ေတာင္းခံျခင္းျဖင့္ ဝန္ထမ္းအင္အား ျဖည့္တင္းျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ကို စတင္သင့္ပါတယ္။
( ၇ ) Precondition for Recruitment 
Recruitment အတြက္ Pre-condition ေတြရိွပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
( ၁ ) Personal Requisition Form။ ဌာနတစ္ခုဟာ သူ့ဆီကဝန္ထမ္းတစ္ဦး နွဳတ္ထြက္ျခင္း၊ ေသဆံုး ျခင္း၊ ပင္စင္ယူျခင္း ၊အနားယူျခင္း၊ ဌာနတိုးခဲ်႕ျခင္း စတဲ့ကိစၥရပ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါ လိုအပ္တဲ႕လူ အင္အားျဖည္႕တင္းဖို႕လိုလာပါလိမ္႕မယ္။ အဲဒီအခါမွာ HR ဌာနကို Marketing Executive နွစ္ေယာက္လို ခ်င္တယ္ေျပာလိုက္ရံုနဲ႕ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ၾကားဖူးတာေလးတစ္ခုရိွပါတယ္။ ေအဂ်င္စီတစ္ခုကိုကုမၸ ဏီ တစ္ခုကေနျပီး Account Manager နွစ္္ေယာက္လိုခ်င္တယ္လို႕ ဖုန္းလွမ္းဆက္ပါတယ္တဲ႕။ ဒါနဲ႕ အဲဒီ ေအဂ်င္စီက B.Com CPA ေတြရဲ့ CV ေတြကိုပို့လိုက္ပါတယ္တဲ့။ တစ္ေယာက္မွ အင္တာဗ်ဴးမေခၚလို႕ ျပန္ ေမးေတာ့မွ သူတို့လိုခ်င္တာ အဲဒီသူေတြမဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ႕ အလုပ္မွာ လိုအပ္တာက Account Manager ေတာ႕ Account Manager ပဲ ၊ ဒါေပမယ့္ Key Account Manager ျဖစ္ေနလို႕ပါတဲ႕။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ္တကယ္ လိုအပ္တဲ႕ဝန္ထမ္းနဲ႕ပတ္သက္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြ၊ ဥပမာ –သူ႕ရဲ႕ Position Title ေတြ၊ ပညာအရည္အခ်င္းေတြ၊ အသက္ကန့္သတ္ခ်က္ေတြ၊ အေတြ့အၾကံဳပိုင္း ဆိုင္ ရာလိုအပ္ခ်က္ေတြအားလံုး ေသခ်ာမေပးအပ္ခဲ႕ရင္ ဘယ္လိုမွ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕နို္င္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
HR ဌာနကသတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ Personal Requisition Form မွာ ျပည္႕စံုစြာ ျဖည္႕စြက္ျပီး ဝန္ ထမ္းခန္႕ထားေပးရန္ေတာင္းဆိုရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ Personal Requisition Form မွာပါတဲ့အခ်က္ေတြက ေတာင္းဆိုတဲ့ Requesting Officer ရဲ႕အမည၊္ ေတာင္းဆိုတဲ့ရက္၊ ေနာက္အက်ဆံုး ခန့္႕ထားေပးရမယ္႕ ရက္၊ ခန္႕ထားမယ္႕ရာထူးနဲ႕လိုအပ္တဲ႕အေရအတြက္၊ လစာနႈန္းထား၊ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမည္႕ေနရာ၊ ဘယ္သူရဲ႕လက္ေအာက္မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမယ္၊သူရဲ႕ ထမ္းေဆာင္ရမယ္႕ တာဝန္ေတြ Job Description ကဘာေတြ၊ သူရဲ့ Job Specification ေတြကဘာေတြျဖစ္တယ္စတဲ့ အခ်က္ေတြပါဝင္ရပါ မယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြ ျပည့္စံုမွလဲ HR ဌာနက သက္ဆိုင္ရာဌာနရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို သိရိွျပီး ျဖည္႕ ဆည္းေပးနိုင္မွာေပါ့။
( ၂ ) Job Description ။ အဲဒီေတာ့ JD ဆိုတာ ပါလာျပီ။ JD ဆိုတာဘာလဲ။ JD ဆိုတာ Job Description ပါ။ “Job Description was defined as a document that states the tasks, duties and responsibilities of the job ” Job Description ဆိုတာ သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္တစ္ခုရဲ့ ေဆာင္ရြက္ ရမယ္႕လုပ္ငန္းေတြ၊ ယူရမယ္႕တာဝန္ေတြကို ေဖာ္ျပေပးတဲ႕အရာတစ္ခုပါ။ အဲဒီမွာ အမွတ္မွားတတ္တာ တစ္ခုရိွပါတယ္။ Job Description ကို HR မန္ေနဂ်ာေတြေရးေပးရမယ္လို႕။ တကယ္ေတာ့ HR မန္ေနဂ်ာ တစ္ဦးဟာ HR ဘာသာရပ္မွာ ကြ်မ္းက်င္ရင္ကြ်မ္းက်င္ပါမယ္။ ရိွသမွ် Profession အားလံုးကို သိဖို႕မျဖစ္ နိုင္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ႕ ရိွသမွ် Profession အားလံုးရဲ႕ Job Description ကို ေရးေပးဖို့ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ပါ ဘူး။ HR မန္ေနဂ်ာတစ္ဦးဟာသက္ဆိုင္ရာမန္ေနဂ်ာေတြကို Job Description တခုရလာဖို႕ လုပ္ ေဆာင္ရမယ္႕အခ်က္ေတြကို ေျပာျပေပးျပီးရရိွလာတဲ့ Data ေတြကို စုစည္းျပီး ျပဳစုတင္ျပေပးရံုပဲ လုပ္ေပး ႏုိင္ ပါ တယ္။
Job Description တစ္ခုေရးဖို႕ Job Analysis လုပ္ရပါတယ္။ Job Analysis ဆိုတာကေတာ့ ရာထူးတစ္ ေနရာအတြက္ တာဝန္ေတြ ျပီးေျမာက္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ဖို႕ လိုအပ္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈေတြနဲ့ တာဝန္ေတြ၊ Knowledge ေတြက ဘာေတြလဲဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္တာပါ။ Job Analysis လုပ္မထားရင္ JD ေရးလို့မရ ပါဘူး။ Job Analysis ကရတဲ႕အခ်က္အလက္ေတြကို စုစည္းျပီးမွ Job Description နဲ့ Job Specificationကိုေရးရတာျဖစ္ပါတယ္။
မင္းေခါင္ ( EMPA - 8 ) 

No comments:

Post a Comment

Hi Welcome