Monday, March 18, 2013

HR လားေဟ႕၀င္ခဲ႕ေလကြယ္ ( ၇ )


( ည ) ဝန္ထမ္းလက္စဲြစာအုပ္ ( Employee Handbook ) တြင္ပါဝင္သင့္သည့္အခ်က္မ်ား
မ်ားေသာအားျဖင့္ Employee Handbook ကိုက႑အလိုက္အခန္းေတြခဲြျပီးေရးသားသင္႕ပါတယ္။
ကဲစၾကည္႕ၾကရေအာင္။ ပထမဦးဆံုးကေတာ့ အခန္း ( ၁ ) နိဒါန္းေပါ့။ အဲဒီအခန္းမွာေတာ့ ကုမၸဏီ / အဖဲြ႕အစည္း ရဲ႕၊ Vision & Mission Statement ေတြ၊ Core Values ေတြ၊ Board of Director ရဲ႕ ခံယူ ခ်က္ေတြ၊ ဝန္ထမ္းမ်ားအေပၚမွာထားရိွတဲ့သေဘာထားေတြ ပါဝင္ရပါမယ္။ ဒါမွလည္း ဝန္ထမ္းေတြက ဒီ ကုမၸဏီမွာ အလုပ္ဝင္တဲ့အခါ ဘာေတြကို အေလးအနက္ထားလုပ္ေဆာင္ရမယ္။ ကိုယ့္ကုမၸဏီက ဘယ္ လမ္းေၾကာင္းကို သြားေနတယ္၊ ေရွ႕ရည္မွန္းခ်က္ေတြက ဘာေတြလဲဆိုတာ သိနိုင္မွာေပါ႕။
အခန္း ( ၂ ) မွာကေတာ့ လက္ရိွကုမၸဏီရဲ့ ဖဲြ႕စည္းပံု Organization Chat ကို ထည့္သြင္းထားဖို့ လိုပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြကို Level ဘယ္နွစ္ခုခဲြထားျပီး ဘယ္လိုရာထူး အေခၚအေဝၚေတြသံုးစဲြမယ္။ တခါ တရံမွာ အဲဒီလိုလုပ္ဖို႕အခက္အခဲေတြရိွေနတတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို့လဲဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕ကုမၸဏီေတြမွာ လစာေတြကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ေပးထားတာေတြရိွတတ္လို့ပါ။ အဓိကကေတာ့ အေျခခံလစာကိုအေျခခံျပီး ေရးဆဲြရပါလိမ္႕မယ္။ အဲဒါမွလဲ Chain of Command မွန္္မွာပါ။
အခန္း ( ၃ ) မွာကေတာ့ ဝန္ထမ္းေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ခန္႕အပ္ျခင္းနဲ႕သက္ဆိုင္တဲ႕အပိုင္းေပါ့။ အဲဒီအ ပိုင္းမွာကေတာ့ ဝန္ထမ္းေရြးခ်ယ္ခန့္ထားတဲ့အလုပ္ကို ဘယ္သူကလုပ္မယ္။ ဘယ္အဆင့္မွာဘယ္သူေတြ ကပဏာမေရြးခ်ယ္ျပီးေတာ့ ဘယ္သူေတြက အျပီီးသတ္ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္မယ္ဆိုတဲ႕ကိစၥေတြ၊ အလုပ္စဝင္ တဲ့အခိ်န္ကစျပီး ဘယ္လိုတာဝန္ေတြ ထမ္းေဆာင္ရမယ္ဆိုတာပါတဲ့ Job Description နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္ေတြ၊ ဝန္ထမ္းအဆင့္နဲ႕အေခၚအေဝၚမ်ား ခဲြျခားသတ္မွတ္ျခင္းမ်ား ပါဝင္သင့္ပါတယ္။
ေနာက္အခန္း ( ၄ ) မွာကေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္လမ္းညႊန္ျပဳလုပ္ျခင္းနဲ႕ အစမ္းခန့္အပ္ျခင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ မ်ားနဲ႕ပတ္သက္တဲ့စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကိုေဖာ္ျပဖို႕ပါ။
အဲဒီအခန္းမွာကေတာ့ ဝန္ထမ္းအသစ္တစ္ေယာက္ အလုပ္ခြင္ဝင္ေရာက္လာျပီဆိုတာနဲ႕ သူ႕ကို ကုမၸဏီရဲ႕ လက္ရိွလုပ္ထံုး လုပ္နည္း၊ ေပၚလစီ၊ မူဝါဒေတြက ဘာေတြရိွတယ္။ ဌာနတစ္ခုခ်င္းက လက္ရိွ ဘယ္လိုတာဝန္ ေတြ ထမ္းရြက္ေနတယ္ဆိုတာေတြကို MD ကဦးေဆာင္ျပီး သက္ဆိုင္ရာဌာနခဲြအားလံုးရဲ႕ အၾကီးအကဲေတြ ဒါမွမဟုတ္လဲကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဘယ္လိုရွင္းျပသြားမယ္။ ဘယ္နွစ္ရက္ေလာက္ အ ခိ်န္ယူရွင္းျပသြားမယ္ဆိုတာေတြ၊ ဝန္ထမ္းအသစ္ေတြအတြက္ ဘယ္နွစ္လအစမ္းခန္႕ကာလထားမယ္။ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ေစာင့္ၾကည္႕အကဲျဖတ္သံုးသပ္ျပီး အတည္ျပဳခန္႕ထားမယ္ဆိိုတဲ့အခ်က္ေတြပါဝင္ရ မွာေပါ့။
အခန္း ( ၅ ) မွာကေတာ့ လစာနဲ့စရိတ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခန္းမွာ ဝန္ထမ္းတစ္ဦး အလုပ္စ ဝင္လို႕ ဘယ္ရာထူး၊ ဘယ္ Level ကစဝင္ရင္ လစာဘယ္ေလာက္ခံစားရမယ္။ တျခားဘယ္လိုခံစားခြင့္ ေတြ ရရိွမယ္။ ဘယ္ေန႕၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခိ်န္ ေတြမွာ လစာထုတ္ေပးမယ္၊ ဘယ္လိုအေျခအေနမို်းမွာ လစာတိုးျမွင့္ခံစားရမယ္။ ဘယ္လိုအေျခအေနမိ်ဳးမွာ ရာထူးတိုးျမွင့္ေပးမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြပါရမွာေပါ့။
အခန္း ( ၆ ) မွာကေတာ့ အလုပ္ဆင္းျခင္းနွင့္ပတ္သက္ျပီး ကုမၸဏီရဲ့အလုပ္ခိ်န္က ဘယ္အခိ်န္က ဘယ္အခိ်န္အထိဆိုတာေတြ၊ ဘယ္ေန႕ကေန ဘယ္ေန႕ထိဆိုတာေတြ၊ ရံုးေနာက္က်ရင္ ဘာေတြေဆာင္ ရြက္ရမယ္။ ခြင့္ယူမယ္ဆိုရင္ ဘာေတြေဆာင္ရြက္ရမယ္။ အဲဒါေတြပ်က္ကြက္မယ္ဆိုရင္ ဘာေတြဘယ္လို အေရးယူေဆာင္ရြက္သြားမယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြ ပါရပါမယ္။
အခန္း ( ၇ ) မွာကေတာ့ အလုပ္နဲ့ပတ္သက္တဲ့ခံစားခြင့္ေတြ ေဖာ္ျပသြားရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခန္း မွာ သတိထားဖို့က သက္ဆိုင္ရာက၊ နိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒေတြကို ေသခ်ာေလ့လာသံုးသပ္ ဖို႕က HR မန္ေနဂ်ာေတြရဲ့တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီခြင့္ေတြခံစားဖို႕လိုအပ္ခ်က္ေတြကဘာေတြလဲဆိုတာ ေဖာ္ျပေပးရပါမယ္။ ( သာမန္အားျဖင့္ေတာ့ ဝန္ထမ္းတဦးဟာ လုပ္သက္ခြင့္၊ ေရွာင္တခင္ခြင့္၊ေဆးခြင့္၊ လက္ထပ္ခြင့္၊ မီးဖြားခြင့္၊ ကရုဏာခြင့္ (Compassionate Leave) လစာမဲ့ခြင့္ေတြကို ခံစားရသင့္ပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္အေနနဲ့ ရံုးစိုက္ရာေဒသရဲ့ ျပင္ပေဒသေတြကို သြားေရာက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရတဲ႕သူေတြ အတြက္ Home Leave ထည့္သြင္း စဥ္းစားေပးသင့္တယ္။ INGO တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ Maternity Leave အျပင္ Paternity Leave ပါ ခံစားခြင့္ေပးတာေတြ႕ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ခြင့္တစ္ခုယူမယ္ဆို ဘယ္နွစ္ရက္ ၾကိဳေလွ်ာက္ရမယ္၊ ဘာေတြလုပ္သင့္သလဲ၊ ခြင့္ေလွ်ာက္တဲ့လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ၊ ေဖာ္ျပေပးသြားရမွာပါ။ ေနာက္ျပီး နွစ္စဥ္အမ်ားျပည္သူရံုးပိတ္ရက္ေတြကို ထည့္သြင္းထားသင့္ပါတယ္။)
ဒီေနရာမွာသတိထားသင့္တာေလးတခုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ကြ်န္္္္္္္္္္ေတာ္တို႕အျမဲရွင္းေနရတဲ့အရာတ ခုပါ ။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ ပိတ္ရက္ ( ၂ ) ရက္ၾကားမွာခြင္႕ယူတဲ့ကိစၥေတြေပါ ့။ ဥပမာ တနင္းလာေန့က ပိတ္တယ္၊ ၾကာသပေတးေန့က လဲပိတ္တယ္ဆိုရင္ ဝန္ထမ္းေတြကၾကား ( ၂ ) ရက္ကိုခြင့္ယူတတ္ၾက တယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ဘယ္လိုသတ္မွတ္မလဲ။ ခြင့္က ( ၂ ) ရက္လား ( ၄ ) ရက္လား။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဘက္ က ( ၄ ) ရက္လို႕ သတ္မွတ္ခ်င္ၾကျပီး ဝန္ထမ္းေတြဘက္က ( ၂ ) ရက္ပဲျဖစ္ေစခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒါၾကိဳ ျပီး မသတ္မွတ္ထားလို႕ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရွင္းရနိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက ပိတ္ရက္္္္္္္္္ရဲဲ့ ေရွ႕တစ္ရက္္္္္္္နဲ႕ ေနာက္္တစ္ရက္ကိုခြင္႕ယူတာမ်ိဳးေတြေပါ့။
ေနာက္္တစ္ခုကေတာ့ ခြင့္ယူတဲ့အခါမွာဘယ္လိုခြင့္ေတြကိုဆက္စပ္ျပီးယူခြင့္ရိွတယ္။ ဘယ္ခြင့္ေတြ ကေတာ့ဆက္စပ္ျပီးယူခြင့္မရိွဘူး။ ဆက္စပ္ျပီးယူမယ္ဆိုရင္လည္း ဘယ္သူ့ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႕ဘယ္နွစ္ရက္ၾကိဳ ေျပာရမယ္ဆိုတာေတြပါဝင္ရပါမယ္။
အခန္း ( ၈ ) မွာေတာ့ ကုမၸဏီ၏စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားနဲ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္ျခင္းအပိုင္း ျဖစ္ပါ မယ္။
ကုမၸဏီရဲ့စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို အေသးစိတ္ေဖာ္ျပရာမွာ
( ၁ ) အက်င့္စရိုက္ဆိုင္ရာစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား
( ၂ ) အျပဳအမူဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားဆိုျပီး ( ၂ ) ပိုင္းခဲြျခားေဖာ္ျပေပးသင့္ပါတယ္။ ျပီး အဲဒီ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကိုခ်ိဳးေဖာက္လို့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ အဆင့္ဆင့္ ဘယ္လိုေဆာင္ ရြက္သြားမယ္ဆိုတာ ေဖာ္ျပေပးရပါမယ္။ ဥပမာ – ပထမအၾကိမ္ခ်ိဳးေဖာက္ရင္ ဘယ္လို၊ ဒုတိယအၾကိမ္ ဆိုဘယ္လို၊ တတိယအၾကိမ္ဆိုဘယ္လိုအေရးယူေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတာေတြပါရပါမယ္။ ( အလုပ္ကတိုက္ ရိုက္ထုတ္ပစ္ရမယ့္ကိစၥရပ္ေတြအတြက္လည္း ထည့္သြင္းေရးဆဲြထားရပါမယ္။)
မင္းေခါင္ ( EMPA – 8 )

No comments:

Post a Comment

Hi Welcome